Re: kompilacje kernela na wielu serwerach ...

Użytkownik Marcin napisał:

Witajcie,

Najlepiej uzyc make-kpkg do stworzenia paczki z (odpowiednio
spaczowanym) kernelem, a potem tylko poinstalowac ja na odpowiednich
maszynach. Jeszcze wygodniej stworzyc wlasne repozytorium APT ze
swoimi kernelowymi paczkami, a na pozostalych maszynach uzywac apt-get
update && apt-get upgrade.

tak tez myslalem - hmmm tylko:

1. ze zrodlami chyba ...
bo na kazdej maszynie sa pewne roznice, nieduze ale jednak, zalezne od security, sprzetu,
spcejalnych wymagan ...

2. hmm a mozna jakies wskazowki - jakies linki, manuale etc .. tak by
nie tracic duzo czasu na bladzenie w szukaniu jak stworzyc taka wlasna paczke ?
i ew. wlasnego repozytorium ? przyznam ze jeszce nigdy nie mialem
takiej koniecznosci i nie robilem tego.

z gory dziekuje.

a moze jakies inne pomysly ?

Oto moja kompilacja jądra z alsą i nvidią. Jeszcze nie paczowałem, więc nie pomogę.
Bertold

# Krok 1. Utworzenie dowiązań. Kopia konfiguracji do świeżych źródeł należy skopiować już uprzednio. Ostatnie polecenie może trwać bardzo długo, np. 40 minut > rm /usr/src/linux && ln -s /usr/src/kernel-source-2.4.23 /usr/src/linux && cd /usr/src/linux && make-kpkg clean && make-kpkg --config menu

# Krok 2. Kompilacja jądra i modułów. Przy kolejnych kompilacjach tego samego jądra zmienić rewizję w dwóch miejscach ponizszej linii. Może trwać długo, np. 40 minut > make-kpkg clean && make-kpkg --initrd --revision 2 --append-to-version -bertold kernel_image && make-kpkg modules_clean && make-kpkg --revision 2 --append-to-version -bertold --added-modules alsa-driver,nvidia-kernel modules_image

# Krok 3. Przeniesienie modułów do repozytorium
> cd /usr/src && mv *.deb /store/debian/moje/dists/unstable/main/binary-i386/ && cd /store/debian/moje && dpkg-scanpackages dists/unstable/main/binary-i386/ /dev/null | gzip -9c > dists/unstable/main/binary-i386/Packages.gz

#Krok 4. Instalacja
> apt-get update
> apt-get install -t unstable nvidia-kernel-2.4.23-bertold alsa-modules-2.4.23-bertold kernel-image-2.4.23-bertold

# Kiedyś przed trzecim krokiem byłaby linia:
# cd /usr/src/nvidia-glx-1.0.4349 && dpkg-buildpackage -us -uc