Re: lilo i jądro - pewnie podstawy...

On Saturday 10 January 2004 22:18, piotr biały wrote:
> Cześć
>
> Po raz pierwszy bawię się w aktualizację jądra (2.2.20 -> 2.4.24).
> Przeszedłem przez większość etapó bezboleśnie (korzystam z przewodnika
> ściągniętego z PDDP autorstwa C. de Younga w tłumaczeniu grupy PDDP).
> Jądro jest skompilowane, zaczynam więc instalację. wpisuję dpkg -i
> kernel-image.... i tu ta długaśna nazwa (jest na pewno poprawna).
> Następnie pytanie o dyskietkę startową i o instalację rekordu
> rozruchowego. I tu jest problem: pojawia mi się ostrzeżenie, mówiące, że
> jeżeli mam na innej partycji inny system operacyjny, to stanie sie on
> [...]

Jesli nie zmieniales konfiguracji lilo to mozesz to zignorowac
aby lilo uruchamialo Windozy
potrzebny jest wpis w /etc/lilo.conf:
 other=/dev/hda1
 label=Windozy
gdzie zamiast /dev/hda1 wpisujesz partycje na której masz zainstalowany ten
wspanialy sYSTEM oPERACYJNY
label - to nazwa która wpisujesz aby uruchomic windows
co do dalszych opcji to plik /etc/lilo.conf jest dosyc dobrze skomentowany
Po kazdej modyfikacji lilo.conf musisz uruchomic lilo

pozdrawiam

adam rogalski