Re: Automatyczny start XFree86

On Wed, 22 Oct 2003 walkir@big.mac.edu.pl wrote:

> Rozwiazalem jeden problem no i oto pojawil sie nastepny.
> System prubuje mi automatycznie uruchomic X'y lecz niestety cos mu to nie
> wychodzi, w sumie sie nie dziwie poniwaz ostatnio nie zdarzylem
> skonfigurowac wszystkiego. Wyglada to tak ze w odstepach kilku sekundowych
> pojawia mi sie czysty ekran XFree86 i zaraz znika,

to normalne skoro xserver probuje dogadac sie z grafika, i mu nie
wychodzi. przy nieodpowiednim doborze xservera lub jego parametrow
do grafiki, mozna spokojnie powiesic komputer.

> problem jest w tym iz
> nic innego nie moge zrobic Ctrl+Alt+Backspace nie dziala, Alt+FX,
> Alt+Ctrl+FX tez nie, Ctrl+c,z,x,q bez skutku. Przez pierwsze 5 minut moge jeszcze uzyc
> Ctrl+Alt+Del do zamkniecia systemu lecz potem nawet to nie dziala.

czyli na zmiane, xserver probuje a jak zdechnie, to manager okien
spowrotem pogania xservera do prob, az zdechnie caly system.

> System
> ciagle musze uruchamiac z plyty instalacyjnej poniewaz nie mam jak sie
> dobrac do plikow konfiguracyjnych...

mozesz. podczas bootowania (prawdopodobnie to jest przez lilo)
wpisujesz:
nazwaKernela single
i sie odpali bez xsow, sieci itp.

jak radzili koledzy, w /etc/rc.? zmien pliki ?dm
lub najlepiej przerzuc je do innego katalogu. rownie dobrze mozesz
z katalogu /etc/init.d przerzucic w inne miejsce pliki
kdm,gdm,xdm . zrestartuj system. sprawdz czy wszystko chodzi
(grafiki nie odpali), i potem sprobuj wystartowac
poleceniem startx . zobaczysz troche durnych komunikatow,
z wyjasnieniem czemu zdechlo.

znik.