Re: Konta użytkowników i Java

On Fri, 03 Oct 2003 16:47:37 +0200
Marek Chrobak <debianek@interia.pl> wrote:
> Mam dwa pytania. Oto one:
> 1) Chcę postawić serwer www, pocztowy i dns. Jak najlepiej jest
> podzielić partycje, rozmieścić katalogi użytkowników i skonfigurować
> wszystkie programy, żeby mail-e, strona www i bazy danych mysql były
> przechowywanie w katalogu użytkownika oraz każdy użytkownik miał limit
> w quotcie na 50 MB?

Pliki baz danych trzymane są w jednym miejscu (/var/lib/mysql/) a
wielkościowo (na dysku) mogą być nawet i trzy razy większe niż same dane
w nich zawarte. Spróbuj podlinkować katalog z daną bazą do
katalogu odpowiedniego użytkownika. Chyba w MySQL4.x wprowadzili coś z
quotami bezpośrednio w bazie, ale nie jestem tego pewny (nie używam
4.x).

Jeśli chodzi o e-maile, to chyba nailepiej zastosować Maildir'y tworzone
zwykle domyślnie w katalogu użytkownika. Kwestia tylko późniejszego
skonfigurowania SMTP/POP3/IMAP4 do poprawnego ich obsługiwania.

Cyb.org