Re: logowanie roota

Witajcie

> Chcialbym zabrnic zdalnego logowania (np przez ssh) na konto root
wszystkim
> ktorych do tego nie dopuszcze, np przez adresy ip. Chodzi o stworzenie
listy
> uprawnionych hostow do logowania sie na root ... i nie wiem jak sie za to
> zabrac.
> gdzie nalezy wpisac odpowiednia liste i jak jak powinna ona wygladac??

udalo mi sie zrobic to o co kiedys pytalem
udalo mi sie osiagnac cel po wielu probach dzieki banalnemu rozwiazaniu
tak jak sugerowaliscie zabronilem logowania na root (dostep tylko przez su)
i zezwolilem na kozystanie z ssh poszczegulnym ip na firewallu ograniczajac
dostep do portu 22

jestem calkiem swiezym linuksiazem i dla tego rozwiazanie tego problemu
zajelo mi troche czasu
dziekuje wszystkim za pomoc i udzielone wskazowki

pozdrawiam

Radek Niesyt