Re: [OT] Zabezpieczenie ip gatewaya

> Postawienie DHCP to jedyny sposób na ograniczenie skali zjawiska
> (luserzy mniej będą kuszeni przez okienka dialogowe do wpisywania
> adresów IP).

Faktycznie, jednak jest to zamaskowanie problemu i schowanie głowy w
piasek udając, że go nie ma. Taki półśrodek.

> Natomiast jeśli chodzi o kuloodporne rozwiązanie, to daje je podpięcie
> userów przez zarządzalne switche, na których można określić gdzie jaki
> adres IP ma prawo być.

O tym nie pomyślałem... ...ze względu na koszta. Jest ale: zarządzalny
switch 8p FastEthernet + 2p GBEthernet kosztuje ok 750 pln -- najtańszy
jaki znalazłem. Czyli blisko 2x tyle co 2 niezarządzalne 16p.

Kombinowałem w podobnym kierunku - kilka 486 z kilkoma kartami
sieciowymi na pokładzie. Niestety z przyczyn technicznych niewykonalne w
tej chwili.

Wygląda na to, że to jedyne sensowne wyjście prowadzi w tą stronę.
Dzięki za sugestię.
Pozdrawiam
Barthoosh