Zabezpieczenie ip gatewaya

Witam,
  mam zdawałoby się banalny problem. Trochę OT. W sieci lokalnej jest
gateway z dwoma interfejsami. Zewnętrzny - eth0, wewnętrzny eth1. Dla
użytkowników przeznaczyłem podsieć 192.168.2.0/27. Adres wewnętrzny gw
192.168.2.1. Dla innych adresów postawiłem zabezpieczenie na arp-ie.
Działa całkiem sympatycznie. Niedawno jeden z userów wpadł na genialny
(???) pomysł. Wpisał w swoim XP adres wewnętrzny gw jako swój. Rezultat
był opłakany - nie miał dostępu do netu, ale przy okazji uwalił dostęp
dla wszystkich innych. Co prawda złapałem gościa za rękę, ale w dalszym
ciągu nie mam pomysłów, jak uniknąć takich sytuacji na przyszłość.
Sprawa jest o tyle istotna, że sieć jak na razie rozrasta się i obfituje
w liczne przypadki podobnych gieniuszy.
 Pytanie brzmi: jak zabezpieczyć innych użytkowników sieci (najczęściej
Windziarzy) przed podobnym zdarzeniem. Proszę o sugestie

Pozdrawiam
Barthoosh