Re: Zabezpieczenie ip gatewaya

> Ale co to tak naprawde da? - to moze miec znaczenie jesli serwer ma wiedziec
> ktory MAC obsluzyc a ktory nie, ale w podanym przykladzie w lokalnej sieci i tak
> user moze sobie wpisac dowolny adres IP na windozie - w efekcie nie bedzie mial
> wyjscia po za routera, ale w lokalnej podsieci i tak dalej bedzie konflikt ;)
> czy jednak sie myle i tak nie bedzie?
Dokładnie tak będzie. Zabezpieczyć tego na serwerze za pomocą dhcp nie
można. Problem w tym, że to kompy userów głupieją, a nie router. Na
razie jedynym, acz kłopotliwym wyjściem jest fizyczne odłączenie
kabelka. Być może istnieje inna koncepcja zabezpieczenia sieci lokalnej,
ale ja nie mam pojęcia naczym może się opierać. Może ktoś z szanownych
grupowiczów....

Pozdrowienia
Barthoosh