Re: Błędy w 'dpkg'

On Wed, 23 Apr 2003, Marcin Owsiany wrote:

> Wiem, że to zabrzmi głupio, ale widziałem kilka przypadków (w tym sam
> tego doświadczyłem), że podobne błędy były oznaką padającego dysku.
>
> Marcin

Ha, jednak nie muszę się tak bardzo martwić, gdyż po kilku
kombinacjach z RAMem wszystko chodzi jak powinno.

Okazuje się, w co trudno mi uwierzyć, że RAM ma tutaj sporo do
powiedzenia. Fakt, że na płycie 100MHz mam 64MB - 100MHz RAMu oraz
256MB - 133 MHz RAMu. Próbowałem włożyć jedynie ten szybszy, jednak
komputer nie startował nawet.

Wcześniej miałem jeszcze 32MB (133MHz) RAM na 3 slocie, po którego
usunięciu problem, o którym pisałem został zlikwidowany.

Obawiam się jednak, że nie wszystko jest w porządku, gdyż czasami po
uruchamianiu 'aptitude' bądź 'apt-get update' dostaję komunikat:
'Naruszenie ochrony pamięci'. Nie jestem pewien, czy ma to jakiś
związek z RAMem, czy też kernel jest niepoprawnie skonfigurowany, albo
może jakiś proces to powoduje? Wiem, tylko, że nieraz się to
"samoczynnie" naprawi, tzn. po jakimś czasie działa dobrze, ale
częściej się to nie chce naprawić i trzeba restartować.

Czy orientuje się ktoś czego to może być przyczyną?

--
Michał