Re: Sprzedawanie softu GPL [było: Paranoja ?]

On Mon, 14 Apr 2003, t0masz zab0rowski wrote:
tz> padło tu rozwiazanie "zarejestruję firmę, sprzedam, wysatwię fakture i
tz> będzie git"... ale co jeśli men i black sie doczępią do tej właśnie firmy
tz> słowami typu "a skąd Pan miał to oprogramowanie"?
tz>
tz> problem mnie troszkę interesuje, ze względu na instalowanie chociażby
tz> openoffica kilku ludziom... ja im wystawię fakture, oni będa kryci, ale co
tz> ze mną?

Wydaje mi się, że dla Twojej firmy OO nie jest wykorzystywanym narzędziem,
tylko materiałem, który jak każdy inny materiał musiałeś jakoś uzyskać
(nawet nie musisz nikogo informować że to OO -- w Twoich papierach to może
być opisane po prostu jako pliki binarne).
Jeśli ściągnąłeś go z sieci, to koszt dostępu do sieci, Twoja praca, nośnik,
zużycie nagrywarki itd, to wszystko jest dla Ciebie kosztem uzyskania, który
uzasadnia Twoją sprzedaż usługi.

Pozdrawiam -- Maciek.

--
***** Maciej Jan Głowacki <gmj@amg.gda.pl> Linux User (#231463) *****