[OT] System z chlodzeniem na radiatorach. Bylo: Re: GF2 MX 400 (Mint) sie grzeje, czy to normalne?

Witam

    Co do pentium 60, to w dokumentacji intela jest napisane, ze wszystkie
penciaki powinny pracowac w temperaturze max 65 st. Ja u siebie mam serwer
na 166 z porzadnym aluminowym radiatorem od P2 i chodzi na razie niezawodnie
juz prawie pol roku (czywiscie bez przerwy). Temperatury utrzymuja sie w
zasadzie w okolicach 55+/-5 st. Co do grafiki, to zapewne tez maja jakies
krytyczne temperatury, ale niestety nie ma takiej dobrej dokumentacji jak
Intel. Ale zuzycie mocy jest w nich zwykle zdecydowanie mniejsze, wiec nie
potrzeba przy nich tak duzych radiatorow jak przy prockach.

    Zastanawiam sie nad zlozeniem systemu kompletnie bez wentylatorow, z
chlodzeniem jak w temacie (oczywiscie pod serwer na debianie :). Zasoby
internetu sa w tym wzgledzie dosyc ubogie. Moze ktos z grupowiczow ma
namiary na jakies info. Szczegolnie chodzi mi o mechanizmy konwekcyjne,
ktore trzebaby zastosowac oraz jakies info na temat chlodzenia w
zasilaczach. Ewentualnie jakies doswiadczenia w tym temacie.

Pozdrawiam
ArcHiE