Re: Paranoja ?

> Czy to przypadkiem nie jest tak, że BSA ma prawo ¶cigać (szukać)
> oprogramowania tylko tych firm z którymi ma podpisan± umowę ?
> Niestety, nawet je¶li tak jest, to z BSA zawsze chodzi PG (Policja
> Gospodarcza) a oni s± głupsi i bardziej uparci od gminnego Milicjanta...
> Ponadto czy w GPL jest gdzie¶ zapis jasno stwierdzaj±cy, iż
> oprogramowanie można wykorzystywać do celów komercyjnych? - aby być do
> końca w zgodzie z polskim prawem, taki zapis musiał by zaistnieć.

BSA samo nic nie może, ale dlatego chodzi zawsze z innymi smutnymi
panami (US lub PG - którzy nie dokońca wiedzą o co chodzi, ale mogą
zrobić wszystko i wszędzie). Możesz mieć kontrolę wszelakiego
oprogramowania, ale BSA świadczy "darmowe" usługi PG i US, a
utrzymuje się z "datków" firm informatycznych (głównie M$), dlatego
sprawdzane jest tylko oprogramowanie tych firm które przystąpiły do BSA (i
płacą). Ale jak chcą to mogą i czepiać się innych :( ale w ten sposób tracą,
bo po co jest płacić za przystąpienie do BSA, jak i tak moje oprogramowanie
jest przez nich chronione :p

Co do zapisu o komercyjnym wykorzystaniu, nie ma takiej potrzeby.
Nigdzie nie jest powiedziane o NIE komercyjnym wykorzystywaniu !!!
A co nie jest zakazane jest dozwolone - tak stanowi prawo :)
Poza tym pomyśl kto by robił cały system i mnóstwo oprogramowania tylko
do użytku prywatnego, bo nie możesz go kupić - trzeba się trochę zniżyć
z rozumowaniem do osób stanowiących i egzekwujących nasze prawo :p

Robert

PS. Nie wiem dlaczego pchało mi się pod palce BSE ;)