Re: ochrona przed spamerami ...

Krzysztof Jóźwiak wrote:

tylko ze kosztem latwosci tracisz bezpieczenstwo...

bo co bedzie jezeli ktos z uprawnionych uzytkownikow na uprawnionych ipkach napisze list np. w imieniu swojego szefa? autoryzacja po loginie i hasle (sasl) a nastepnie kontrolowanie czy ten kto sie zalogowal uzywa swojego adresu email daje pewnosc iż nikt ci nie wykręci takiego numeru...

A co wprwoadzania sasla na serwery pocztowe. U nas jest cos kolo 900 skrzynek i dzieki dobrej instrukcji w mailu oraz na stronie mielismy moze 20 telefonow od uzytkownikow ale to raczej dziwnych programow pocztowych czy ludzi, ktorzy niedkładnie przeczytali maila od administratora (np. no tak, przyszlo cos pamietam ale wyrzucilem bo nie myslalem ze niewazne)...

ps. radze ci wprowadzic jednak sasl.

Absolutnie masz racje, ale zauwaz ze Marcin wlasnie to chce zrobic, tyle ze metoda nieinwazyjna. Wg mnie osiagnie efekt calkowitej migracji w strone SASLa, ale dzieki rozwiazaniom o ktore pyta, oszczedzi (przede wszystkim) sobie i luzerom stresu. Osobiscie cwiczylem takie zmiany i zebym nie wiem jak sie staral, zawsze znajdzie sie jakas Pani Gienia z betonowym intelektem, a co gorsza okaze sie byc cioteczna babka ziecia brata prezesa :-)

Pozdrawiam
Jarek