Re: Wlamuja sie do mnie Jak mam ich wysledzic????

On Sat, Dec 27, 2003 at 11:13:39PM +0100, southp@op.pl wrote:
> Tak. Tylko ze raz postawione BSD  powinno działać długo i szczęśliwie
>
> co trudno o| |  2.4| powiedzieć.|

;^) Od żadnego systemu postawionego "Out Of The Box" nie można oczekiwać
pełni bezpieczeństwa - takie myślenie jest co najmniej naiwne, jeśli nie
głupie.

> Co z tego że akurat dziś go połatasz jak za miesiąc znów jakiś facet
> wygrzebie kawałek dziurawego kodu  w jajku?

A co jeśli znajdzie się dziura w kernelu/oprogramowaniu *BSD? Właśnie o
to chodzi, by z bezpieczeństwem być na bieżąco, i nie chodzi tutaj tylko
o kernel, bo nie on jest najczęstszym celem.

> W *BSD prawdopodobienstwo tego jest duzo mniejsze.

Prawdopodobieństwo odnalezienia dziury/błędu wzrasta proporcjonalnie
do popularności danego oprogramowania (pomijam tutaj kwestię dostępu do
kodu źródłowego). Nie ma to jednak żadnego wpływu na ilość faktycznych
błędów jakie dane oprogramowanie posiada.

Pointując, do każdego oprogramowania trzeba podchodzić ze zdrowym
rozsądkiem i nie oczekiwać od niego cudów, gdyż jest ono tylko wytworem
człowieka, który jest bardzo omylny.

Rafal Czlonka