Re: debianowa paranoja PPP

Dnia Mon, Oct 13, 2003 at 04:52:02PM +0200, Wojciech Kuranowski napisał(a):

Żeby było jasne. Nie wszystkie debiany są na serverach. I nawet czytając
dokumentację debiana jest on polecany również na kompy domowe dla
"zwykłych domowych użytkowników".
I ja własnie takim jestem. Komp domowy, korzysta oprócz mnie z niego
cała moja rodzina. Dlatego też mityczne bezpieczeństwo debiana ma dla
mnie niewielkie znaczenie. Muszę natomiast tak wszystko robić, aby
oprócz mnie była również zadowolona moja rodzina, ponieważ w przeciwnym
przypadku może się okazać, że nie starczy m-ca na tym kompie na debiana.
Ktoś powie, dlaczego więc upierasz się przy debianie, nie przejdzien na
mandarynke albo kapelusza? Po co się męczysz?
Problem własnie w tym, że ja się nie męczę. Ja po prostu debiana lubię,
tylko od czasu do czasu (z reguły podczas upgradeu w górę co 2-3 lata),
się na niego wściekam. To był mój pierwszy linux, którego zainstalował
mi w 97 roku mój linuxowy guru. I tak sie do niego przyzwyczaiłem, iż
przesiadka (próby były) na inne distra jest chyba już niemożliwa ;-).
Żeby było smieszniej mój linuxowy guru od lat uzywa już RedHata.
Nie jestem informatykiem, nawet nie zaangażowanym hobbystą. Nie mam na
to czasu. Własnie dlatego lubię debiana. Bo jak już go poskładam do qpy,
to chodzi latami bez zająknięcia. A ja przez te lata zapominam, jak
rozwiązałem wczesniej podobne problemy ;-)))...
Woodyego mam od 2 dni. Potato gościło u mnie od premiery do 2 dni temu.

> nie mam lacza modemowego, wiec strzelam... dodac usera do grupy dialout?

Nie, nie da się.
Tzn. usera mozna dodać do grupy dialout, ale to NIC nie daje.
Ponieważ dialout nie ma prawa zapisu na urządzenia /dev/ttySn, a bez
tego z modemu nie da się korzystać.
Powiesz, wystarczy chmod i problem z głowy?...
Otóż właśnie nie. W DEBIANIE NIE!
Ponieważ po kilkunastu minutach lub po każdym reboocir/shutdownie prawo
zapisu dla usera dialout na /dev/ttySn zostanie odebrane.
Nie wiem przez CO, ale odbierane jest skutecznie. Z modemu user nie może
korzystać. To znaczy, po samym chmod oczywiście tak. Ale wystarczy, że
żona włączy kompa podczas mojej nieobecności i już D*.
Nie wierzysz? Sprawdź!

> a i jeszcze jedno... nosi mnie strasznie jak czytam posty takich ludzi
> jak Marcin Landowski i na twoim miejscu sauroniku, nawet bym nie odpisywal
> takim ludziom...

"Takim" tzn. jakim?
Rozsierdziła Cie moja flustracja? A skąd Twoja pewność, że ja nie mam
racji?
Jak jesteś taki opanowany i mądry to prosze, spróbuj rozwiązac ten
problem. I wtedy zobaczymy jak bedziesz mówił, spokojnie, opanowanie i
senseownie, czy... jak ja.
Jak rozwiążesz, pokłonię Ci się w pas.

> no i slowko do Marcina:
> czym sie rozni debian od innych dystrybucji, ze zwykly user nie moze
> sie wdzwonic przez ppp?

Debian w szczegółach dość mocno różni się od innych dystrybucji. I za
większość tych różnic właśnie go lubię.

Ale odwrócę pytanie do Ciebie. Dlaczego własnie, debian jako jedyna
dystrybucja nie dopuszcza łączenia się usera przez ppp?
(brak mozliwości zapisu na modem dla grupy dialout, i co istotne
brak mozliwości dania tej grupie prawa zapisu na modem - ponieważ to
prawo jest automatycznie odbierane)

Dlaczego? Ja nie wiem. Dlatego własnie pytam.

> skoro na innej dystrybucji mozna, to i na debianie
> mozna..

A własnie że nie. Przynajmniej korzystając ze standardowych pakietów
debiana (kolega wczesniej podpowiadał wykorzystanie pakietów knopixa, i
to własnie jest rada jakiej oczekiwałem).

> i dlaczego wyzywasz tworcow debiana,

Co nazywasz wyzywaniem? Nazwaniem "paranoicznym" rzeczywistego problemu?

> skoro nie umiesz sobie poradzic
> z jakims problemem?

Jak się okazuje, nie tylko ja sobie nie mogę z tym poradzić.
Szczerze mówiąc nie znam nikogo, kto sobie z tym radzi.
Wszyscy tylko jakos obchodzą. Ja też to potrafię obejść, i w potato
wymysliłem własny sposób obejścia, który działał i umozliwiał łączenie
się userów przez ppp. I podawałem ten sposób każdemu, który zgłosił ten
sam problem. Tylko niestety, jak każde obejście, miało ono swoje słabe
strony.

Wściekłem sie jedynie, że jest nowy debian i stary głupi problem. Bo to
problem, a nie żadne "security".

> jestes pewien, ze to ich wina? czy moze twojej niewiedzy?

Ich. Oni to tak wymyslili i od lat to utrzymują.
Nie wiem dlaczego, nie rozumiem tego.
Moja wiedza jest wystarczająca do zlokalizowania i obejścia problemu.
Niestety nie do jego usunięcia.

pozdrawiam

--
~QLIVER~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~Marcin Landowski~~~~~~~~