Re: public_html

On Sat, Aug 30, 2003 at 12:22:48AM +0200, Tomasz P. Kotecki wrote:

> no ladnie. rzeczywiscie, jest to 'metoda... najdoskonalsza' :) jeszcze
> pytanko dotyczace bezpieczenstwa: czy istnieje mozliwosc (draze temat z
> ciekawosci, bo jesli chodzi o bezpieczenstwo to lamer ze mnie), ze ktos
> sie podszyje pod nie-usera? tzn. jakies bugi w oprogramowaniu sie
> zdarzaja tego typu, ze mozna buszowac np. jako www-data?

apache, czyli uzytkownik www-data, potrafi dostac sie wszedzie do
public_html. wszystkie skrypty php dzialaja z uprawnieniami www-data,
wiec tez beda mogly dostac sie do kazego public_htmla.

proponuje ci zdjac atrybuty read z wszystkich katalogow, lacznie z
public_html. czyli ustawiasz 701.

teraz nawet ktos o uprawnieniach www-data, albo innych zobaczy pustke
w tych katalogach. trzeba znac dokladna nazwe pliku,zeby cokolwiek
odczytac. nie dotyczy, grupy users, bo oni nic nie moga zrobic, oprocz
ownera. oczywiscie pierwszy strzal to index.php lub podobny:) cudzy
skrypt php moze zajrzec do twojego home i odczytac z index.php pare
rzeczy.

pozostaje odpalanie skryptow php z prawami uzytkownika - ownera skryptow,
a nie www-data. jak to zrobic? httpd.apache.org - poczytaj doki:)

Pozdrawiam.