parę problemów z SIDem (localizacja)

Witam!

Upgradowałem sobie ostatnio system z Woodyego na SIDa. Aby obyło to sie
w miarę bezboleśnie zainstalowałem sobie Knoppiksa na innym dysku a
potem dociągnąłem nowe pakiety, zainstalowałem nowe jąderko itd.

Katalog /home jest na oddzielnej partycji. Po przekopiowaniu SIDa na
partycję z Woodym (uprzednio oczywiście skasowanym) zaczęły się schody z
programami, które wymagały nowszych wersji plików konfiguracyjnych niż
te w Woodym. W końcu się wkurzyłem i wszystkie moje ustawienia
pokasowałem. Trochę to polepszyło sprawę ale...

Wszystkie programy z Gnome2 są po angielsku. KDE jest OK ale gnomik coś
szwankuje. Jeśli ustawię LOCALE, LC_ALL i LANG na pl_PL to sytuacja jest
bez zmian. Dodatkowo program locale-gen wysypuje się z błędem:

cayco@pa246:~$ locale-gen
Generating locales...
  pl_PL.ISO-8859-2...pl_PL ISO-8859-2 pl_PL\n
/usr/sbin/locale-gen: line 20:  5558 Segmentation fault      localedef
-i $input -c -f $charset $locale -A /etc/locale.alias

strace i opis błędu wysłałem bugreportem:

Nie wiem czy te dwie rzeczy się ze sobą wiążą ale nie działają mi locale
;-(

Proszę bardzo o pomoc!

cayco