Re: Jak ustawic PHP zeby MYSQL chodzilo ??? HELP

> PHP samo chodzi, ale nie wiem jak stworzyc ta baze :((((

> Przede wszystkim się nie śpieszyć. Opisz dokładnie swój problem wraz z
> opisem zainstalowanej dystrybucji.

Tak, wiec po tym jak uporalem sie z uprawnieniami, do katalogow i
plikow temat " Apache + mysql czego mi brak ???" pare dni wczesniej,
wystapil nowy problem, biore sobie otwieram */frum/install.php i pyta
mnie o pare szczegolow, :

Basic Configuration
Default board language:  Polish
Database Type: MySQL 4.x
Choose your installation method: Install
Database Configuration
Database Server Hostname / DSN:  10.0.0.1
Your Database Name: mysql
Database Username:  mysql
Database Password:
Prefix for tables in database:   phpbb_ (tak jest od razu nie
zmieniam)
Admin Configuration
Admin Email Address: oki@poczta.neostrada.pl
Domain Name: localhost
Server Port: 80
Script path: /~okus/forum/
Administrator Username: root
Administrator Password:    haslo
Administrator Password [ Confirm ]:  haslo

przy czym zaznaczam ze defaultowo zainstalowany jest serwer mysql,
php4-mysql i nie wiem jak to ze soba zgadac, bo po kliknieciu install
wywala :
Wystąpił błąd podczas instalacji
Konfiguracja php na serwerze nie obsługuje wybranej bazy danych

Dystrybucja wiadomo Debian 3 Woody, atualnie stabilny na servach ftp :P

> vi /etc/apache/http.conf  :)))  (kilka razy instalowalem ta trojke
> apach-php-mysql i za kazdym razem musialem recznie poprawiac ten pliczek)
tak, poprawilem to co tyczy php, a w opisach wyczytalem ze mam
wyedytowac plik php.ini, ale u mnie slabo angielskie :) :P i nic tam
nie kumam, wiec musze prosic o pomoc :(
Opisow znalazlem mnostwo ale albo sa niedokladne albo po angielski :P

Domyslam sie ze musze stworzyc jakas baze o nazwie np: forum, bo forum
chyba samo jej nie tworzy, a jak tworzy to jako jaki user, i czy root
tez jest administratorem tejze bazy :P