problemy z siecia

Witam
przepatrzylem dzis cale archiwum listy, ale nie znalazlem nic co by mi mogło
pomoc
 mam karte sieciowa realtek'a 10/100 fast pci ethernet itd. i jak sie pewnie
juz domyslacie nic pozatym ... tzn nie mam dostepu do sieci spod debiana ...
widzi on eth0 a po wydaniu komenty ifconfig nie mam zadnych bledow, ani
kolizji , ale nie mam tez (przynajmniej) nie wypisal zadnych inetadd ani
mask przydzielonych ... normalnie pod winda (i mandrake tez bo juz
testowalem) siec mi dziala i automatycznie wykrywa ustawienia ... ale nie
wiem jak mam ja tu skonfigurowac ...podczas instalacji debian probowal
automatycznie, ale nic nie wykryl IP ani tych pozostałych (nie znam sie na
tym prawde mówiąc) .... pomozcie plizz bo nie mam juz nerwow do ciaglego
przeskakiwania pomiedzy systemami ... i testowania rożnych "myków" ...może
wiecie chociaż gdzie moge jakis help na ten temat znaleźć???

        debianek