Re: nowy user :) dzięki wam

Dnia Tue, Feb 25, 2003 at 05:22:26PM +0100, ix1 napisał(a):
> Ok mam debianka woodego z mini-iso działa choć są problemy :)
> 1) podczas uruchamiania modprobe char...... can't modprobe -- pojawia
> sie z 3 razy ale system sie ładuje no tylko tyle że niema polskich liter
> :(.

Pod konsolą czy w X-ach? A zresztą poczytaj sobie:

http://debian.otwarte.pl/article.php?aid=5&t10=1

> 2) gdzie się w DEBIANIE konfiguruje sieć ?? Czy jest jakaś inna
> możliwość od edycji ręcznej plików(jakś tekstowa aplikacja coś ala
> netconfig ) ?? ( a tak wogóle widze interfejs eth0 ale gdzie jest plik
> konfiguracyjny ??)

W pliku /etc/network/interfaces, a tak w ogóle to

#man ifconfig

> 3) w którym pliku dopisywać różne rzeczy aby
> 	a) dodać moduł ( modules .conf??)

/etc/modules.conf

> 	b) ustalać interfejsy sieciowe ??

Sprecyzuj słowo "ustalać".

> 	c) jeśli chce aby cos wykonywało się przy starcie to gdzie mam to
> wpisać (  do którego rc *. ??)

Wrzucasz skrypt do /etc/init.d/, a później, np.

# update-rc.d nazwa_skryptu defaults

Tu również polecam

http://debian.otwarte.pl/article.php?aid=25

> Jakie są aplikacje wspomagające konfiguracje systemu oprócz dselect ??
> Jak konfigurować apt??

Dselect nie służy do konfiguracji systemu tylko do zarządzania
pakietami, oprócz niegą są: aptitude, dpkg, apt-get, apt-cache i jeszcze
jakiec pod X-y.

apta najlepiej konfigurować za pomocą plików konfiguracyjnych z
/etc/apt/. Oczywiście

#man apt

--
Rafał Członka