Re: Skanowanie portow

On Mon, 18 Nov 2002, Paweł Mirończuk wrote:

> Oj coś nie wydaje mi się. Że niby co - podejdę do samochodu - pociągnę za
> klamkę i krzyknę do właściciela "młocie zapomniałeś zamknąć bryki" - to czyni
> ze mnie złodzieja? Już niezbyt wiele pamiętam z podstaw prawa, które to dawno

Proponuje przejść się na sąsiedni parking strzeżony, i chodzić między
samochodami ciągnąc za klamki ;))) Wizyta w Komisariacie raczej pewna
(albo tzw. omłot w wykonaniu stróża)

> dawno temu miałem, lecz główną zasadą było karać czyny, a nie chęci. Gdyby
> tak nie było to mielibyśmy więzienia pełne ludzi, którzy powiedzieli "ja cię
> kiedyś zabiję" (potencjalny morderca), "ale d*pa" (potencjalny gwałciciel),
> "ładne cacko" (potencjalny złodziej), etc. Oczywiście przykład jest
> doprowadzony do absurdu, lecz IMO całkiem zgrabnie obrazuje podobny tok
> myślenia.

Nadinterpretacja - skanowanie portów obcej maszyny zazwyczaj ma na
celu własnie zebranie informacji o niej (zazwyczaj wykorzystanych pozniej
w "niecnym" celu, a nie wyrażenie zachwytu nad jej wyglądem.

> A przepraszam bardzo - co mu zrobisz? Złożysz doniesienie na policję? Nawet
> przy założeniu, że skanowanie jest nielegalne (osobiście nie znam obecnego

Napisalem w moich sieciach - jesli jest to cos spoza, to w zaleznosci od
whois i host trafia do regółek z maską 24 lub 32.
Jesli jest to z mojej sieci, delikwent zazwyczaj traci sieć - tym bardziej
jeśli wpłynie do mnie oficjalne doniesienie, wraz z logami itd itd.

> statusu prawnego) to i tak ZCP jeśli szkody nie przekroczyły 250 zł to mamy
> do czynienia z co najwyżej wykroczeniem, a jeśli policjantowi powiesz, że
> Twoje straty wynoszą 0 zł, a to jest POTENCJALNY włamywacz to popatrzy na Cię
> jak na hmmm... inteligentnego inaczej (o ile nie powie Ci, żebyś spadał na
> najbliższe drzewo).

Ciekaw jestem jak popatrzyli by na ciebie, gdybyś chodził i sprawdzał
klamki w samochodach, a po złapaniu tłumaczył się, że chciałeś
poinformować właścicieli, że zostawili otwarte samochody ;pppp

> Nazwa domeny przypadkowa?

Generalnie jesli sugerujesz histeryzowanie - to tak ;)

> Miłego dnia

Nawzajem ;)

--
Kowalski Paweł