Re: Skanowanie portow

Dnia pon 18. of November 2002 11:05, Pawel Kowalski napisał:
> Proponuje przejść się na sąsiedni parking strzeżony, i chodzić między
> samochodami ciągnąc za klamki ;))) Wizyta w Komisariacie raczej pewna
> (albo tzw. omłot w wykonaniu stróża)

Tzw. "omłot" - ok. W końcu też istnieją IDSy i zawsze możesz "poprosić"
atakującego, żeby się odkróliczkował. Wizyta w komisariacie? A z jakiej
okazji?

> Nadinterpretacja - skanowanie portów obcej maszyny zazwyczaj ma na
> celu własnie zebranie informacji o niej (zazwyczaj wykorzystanych pozniej
> w "niecnym" celu, a nie wyrażenie zachwytu nad jej wyglądem.

Podkreślamy słowo "zazwyczaj".

> Napisalem w moich sieciach - jesli jest to cos spoza, to w zaleznosci od
> whois i host trafia do regółek z maską 24 lub 32.
> Jesli jest to z mojej sieci, delikwent zazwyczaj traci sieć - tym bardziej
> jeśli wpłynie do mnie oficjalne doniesienie, wraz z logami itd itd.

No i ok. Twoja polityka itepe. Podobnie możesz zabronić używania gadu-gadu,
icq, httpsa i wielu wielu innych usług.

> Ciekaw jestem jak popatrzyli by na ciebie, gdybyś chodził i sprawdzał
> klamki w samochodach, a po złapaniu tłumaczył się, że chciałeś
> poinformować właścicieli, że zostawili otwarte samochody ;pppp

Też jak na inteligentnego inaczej - co nie zmienia faktu, że nic by mi nie
zrobili.

Miłego dnia

Paweł Mirończuk
(MCNE/CNI/LCE)