mplayer i zmiana kontrastu

Sorix, ze pytanie jest niebardzo debianowe (chyba).
Mam taka sytuacje.
Byl sobie mplayer, ktory biegal bardzo milo i szybciutko. W pewnym
momencie zauwazylem, ze nie dziala mi zminianie kontrastu, jasnosci etc.
(klawisze 1 do 8) program zwraca nastepujaca informacje:
Video attribute 'contrast' isn't supported by selected vo & vd!
No i teraz nie mam pojecia co jest pzyczyna.
Kilka informacji:
1. przed tym zminilem karte z Geforce2mx200 na riva tnt2
2. po pojawieniu sie problemu:
 a. zainstalowalem nowego mplayera, rowniez wersje z cvsa i nic
 b. zassalem nowe kodeki i nic
 c. wywalilem wszystkie kodeki, mplayera i aviplaya po czym zainstalowalem
jedynie ffmpeg i wczorajszego mplayera, no i nadal nie dziala.

Moze spodkal sie ktos z czyms takiem.
Dodam jeszcze, ze: sarge, linux 2.4.19-grsec

--
mirek