Re: segmentation fault

On Sun, Nov 03, 2002 at 05:19:43PM +0100, Bartosz Dabrowski wrote:
> Sorry za moja niewiedze, ale ostatnio sobie cos pisalem w cpp i caly czas
> przy odpalaniu programikow wyskakuje mi segmentation fault podczas gdy w
> windzie te programy uruchamiaja sie  poprawnie. Na czym polega segmentation
> fault

"Naruszenie segmentacji" oznacza, że proces próbował odwołać się do
obszaru pamięci, który nie został mu przydzielony. Pod windows nazywa
się to chyba "segmentation violation".
Jak łatwo się domyśleć nie każde błędne odwołanie powoduje naruszenie
segmentacji - zależy to od wielkości i umiejscowienia konkretnych
segmentów no i charakteru samego błędu...

> i co trzeba zrobic zeby przestal wyskakiwac?

Poprawić program :-)
Masz do dyspozycji:
* -Wall
* electric-fence (nie wiem czy działa pod c++, ale jeśli nie to pewnie
  znajdziesz coś podobnego)
* gdb

Marcin
--
Marcin Owsiany <porridge@debian.org>             http://marcin.owsiany.pl/
GnuPG: 1024D/60F41216  FE67 DA2D 0ACA FC5E 3F75  D6F6 3A0D 8AA0 60F4 1216