OFFTOPIC: Sterowanie zewnetrznym ukladem za pomoca komputera.

Witam.
Chcialbym zrobic sobie jakies 'urzadzenie', ktore bylbym w stanie sterowac
za pomoca komputera poprzez LPT (badz tez COM czy cokolwiek innego,
mniejsza o to...). Naczytalem sie ostatnio artykulow w stylu Coffee
mini-Howto i chcialbym sobie zrobic cos, co moglbym np wlaczyc za pomoca
programu. Jest (jak zwykle) jeden problem - kompletnie nie mam pojecia jak
sie do tego zabrac od strony elektronicznej. W tej dziedzinie jestem
kompletnie zielony. Czy moglby mi ktos napisac jak moglbym zbudowac
najprostszy uklad (np lampka ktora moglbym zdalnie wlaczac i wylaczac) -
konkretnie co mam kupic i jak to zlozyc? Z reszta powinienem juz sobie dac
rade. :) Ewentualnie jakby mnie ktos mogl odeslac do jakichs zrodel
(najlepiej internetowych)... Z gory dziekuje,

krst.

--
Krzysztof Urbanski
krst@linuxpl.org