IP, DNS i Serwisy Internetowe

Witam Grupowiczów.

1. Jestem podłaczony na stałe do internetu przez modem kablowy.
Niedawno mój modem uległ awarii, więc dostałem nowy, w związku z czym
zmieniło mi się IP. Problem w tym, że mój ISP (Autocom) trochę się
ociąga i nie mam żadnego wpisu na DNSie. Od momentu zmiany
modemu,przestała mi działać większość usług, tj. www, ssh, ftp.
Np. przy próbie połączenia się do mnie przez ssh wyskakuje taki oto
komunikat:
ssh:connect to address XXX.XXX.XXX.XXX port 22: Invalid argument.
Czy takie zachowanie może mieć coś wspólnego z DNSem, bo jak na mój gust
to chyba nie bardzo, ale nic innego mi do głowy nie przyszło.
Gdzie mogę szukać usterki, od czego zacząć? Próbowalem zmieniać
konfigurację wszystkich nie działających usług, ale nie przyniosło to
żadnych efektów.

2. Tu już trochę mniejszy problem, mianowicie od czasu do czasu po
upgradzie systemu Gnome włącza się "wieczność" tzn. ostatnio do 5 min.
Przy czym wygląda to tak jakby się nic nie działo, dysk nie mieli
wogóle. Najdziwniejsze jest to, że po kilki takich urochomieniach zwykle
wszystko wraca do normy, aż do kolejnego upgradu (aczkolwiek nie
zawsze).

pozdrawiam wszystkich
Piotr G.

--

   |  To, że siedzę przed komputerem 25 godzin na dobę |