hm kilka pytan o x-ach i kde

debian potato
po aktualizacji apt-get dist-upgrade

1. jak sprawdzic ktora mam wersje x-sow tj ktota mi sie odpala... (niby powinna byc wersja 4.1)

2. hm jak to jest ze jako root
caly czas odpalajac kde2 (tylko to jest rozadne pod pII300 i 160Ram grafika to obslugiwana STB Riva 128) mam jakies domyslne ustawienia...

a przeciez konfigorowalem xf86setup
tak pozatym to milo by bylo wiedziec gdzie sa...
przy zwyklym user ustaiwenia w XF86Configure dzialaja...
lecz ciagle albo wiesza mi sie mycha albo wywala komunikat o bledach klawiatury...
a pozatym to udaje mi sie go obudzic tylko dzieki staremu plikowi XF86Configure
z tad jest tez problem ze nie moge uruchomic XF86Setup bo wywala mi problemy z ustawieniami chipa karty graficznej...

3. to banalne jakim poleceniem sprawdza sie ktora wersja kernela jest aktualnie zaladowana...
przepraszam ale niepamietam gdzie to widzialem...
sprawdzalem w Kernel-Howto lecz moze mi umknelo...

hipiss