Re: hm kilka pytan o x-ach i kde

On Wed, Sep 25, 2002 at 07:47:49AM +0200, hipiss wrote:
> debian potato
> po aktualizacji apt-get dist-upgrade
>
> 1. jak sprawdzic ktora mam wersje x-sow tj ktota mi sie odpala...
> (niby powinna byc wersja 4.1)

startx - na początku X-y wypisują wersję

> 2. hm jak to jest ze jako root
> caly czas odpalajac kde2 (tylko to jest rozadne pod pII300 i 160Ram
> grafika to obslugiwana STB Riva 128) mam jakies domyslne ustawienia...

sprawdź istnienie pliku /root/XF86Config* - root może mieć własny konfig
X-ów

> a przeciez konfigorowalem xf86setup
> tak pozatym to milo by bylo wiedziec gdzie sa...

/etc/X11/XF86Config-4 (X4)

> lecz ciagle albo wiesza mi sie mycha albo wywala komunikat o bledach klawiatury...

nie dołączyłeś loga (/var/log/XFree86.0.log) więc też nie wiemy co jest

> a pozatym to udaje mi sie go obudzic tylko dzieki staremu plikowi XF86Configure
> z tad jest tez problem ze nie moge uruchomic XF86Setup bo wywala mi
> problemy z ustawieniami chipa karty graficznej...

xf86setup -textmode
dpkg-reconfigure xserver-xfree86

> 3. to banalne jakim poleceniem sprawdza sie ktora wersja kernela jest
> aktualnie zaladowana...

uname -a

--
Marcin 'Szczepan|Hrw' Juszkiewicz