Przeniesienie haseł na MD5 i systemu na inny dysk

Szykuję się do wymiany Potato (a dokładniej jego mutacji Storm Linux) na Woody. Ze względu na zaszłości Stormowe chcę instalować od początku w ten sposób, że zainstaluję na innym sprzęcie, skonfiguruję a na koniec podepnę dysk z Potato i przniosę nań katalogi. W związku z tym mam dwa pytania: 1. Na Potato nie było włączone kodowanie haseł MD5, a na Woodym chcę to mieć i w dodatku chcę przenieść na MD5 wszystkie hasła userów. Czy jest możliwość przkodowania haseł nie zmieniając kodowania na aktualnie działającym systemie - po prostu zrobić coś i dostać drugi plik z kodowaniem MD5 ? 2. Czy ztarowanie całego filesystemu (bez /proc) i roztarowanie na drugim dysku, odda dokładnie cały system i nic nie zostanie zgubione (jakieś linki, itp.) (z lilo sobie poradzę) ? Czy jest jakaś inna (lepsza, szybsza) metoda na przeniesienie danych z uwzględnieniem, że dyski są różne i różnie podzielone (podmapowane katalogi) ?
Dzięki za informację.
Robert