gasnacy monitor przy przel. kosola->X'y

Problem jest jak w temacie, tzn. po przełączeniu się na konslę (z X'ów)
wszystko jest ok, problem pojawia się przy próbie przełączenia się spowrotem
na X'y. Nie jest możliwe przęłączenie się z ,,jednych'' X'ow na drugie.
Efektem takiego przełączenia jest ,,gasniecie monitora'', nie jest to
napewno wina monitora, ponieważ sprawdzałem to na 14'' Presidencie, efekt
ten sam... podejrzewam karte graficzna - zintegrowany Trident Blade 3D
(również nie udało mi się wkompilować obsługi fbdev), Płyta główna DFI
AM33-EL, 128MB RAM (SDRAM).
Pytanie kolejne, przy starcie systemu zostaje odliczana tylko część
pamięci systemowej (całość minus 8192K zajmowane przez grafikę). Czy ta
część pamięci jest również testowana??? Czy zawsze jest to ten sam
obszar pamięci, czy są to dowolne 8M w obszarze pamięci systemowej???
Jeśli jest to zawsze ten sam obszar pamięci i nie jest testowany przy
starcie systemu, to jak stestować tą pamięć?.
pzdr
yanek

--
Andrzej Dalasiński