Framebufer? - oto jest pytanie :(

Na początek dzięki wszystkim za poprzednie wskazówki :)
A teraz mam takie pytanko:
Czy ktos ma może karte Trident Blade3D? Ja mam i chciałem uruchomic dla niej
framebufer bo sa sterowniki w kernelu i to z akceleracja. Skompilowalem jadro
ze wsparciem dla tegoz czipsetu i zgodnie z dokumentacja uruchomilem
debianka. Niestety zamiast obraz jest jakis w kropki i jeszce do tego drzy.
Natomiast na sterowniku vesa wszystko jest wspaniale - tylko ze nie ma
akceleracji. Czy moze ktos obczaja co moglem zrobic nie tak? Dodam ze
probowalem startowac z roznymi rozdzielczosciami i wogole rozne kombinacje
odswiezania i tp. POwinno dzialac a nie dziala. Jeszce raz mi pomuzcie.
Z gory wielkie dzieki.
pozdro for all