Re: mac ...

On Thu, 1 Aug 2002, Robert Olejnik wrote:

> ByĹ?o to tak, Thu, Aug 01, 2002 at 09:46:40AM +0200 Mirek Grochowski napisaĹ? do mnie coĹ? takiego:

> wszystko da rady zrobiÄ?, ja mam takie rozwiÄ?zanie:
>
> mam sieÄ? w ktĂłrej na sztywno powiÄ?zane sÄ? macaddressy z ipekami, na
> routerze zablokowane sÄ? ipeki ktĂłre sÄ? nieuĹźywane, wiÄ?c jedynÄ? moĹźliwoĹ?Ä?
> aby cokolwiek zrobiÄ?, trzeba wybraÄ? ipeka z niezablokowanych (a te jak
> mĂłwiĹ?em sÄ? powiÄ?zane z macami). NastÄ?pnie chodzi w pamiÄ?ci program,
> ktĂłry dokonuje sprawdzeĹ? czy wszysko jest w porzÄ?dku (ip <=> mac), to
> [...]
Nooo jesli routera na osobnych interfejsach sa IPki z wyjsciem w swiat
(siec A) i te bez wyjsca (siec B) to wszystko OK, nikt z sieci B nie
odczyta jakiegokolwiek MACa z sieci A i odwrotnie. Jednak takie cos jest
rozwiazaniem bardziej sprzetowym niz programowym.
Ale jesli wszystkie IPki podpiete sa do jednej podsieci to koles bez
dostepu potrafi odczytac MACa kogos kto ma dostep, wtedy przypisuje sobie
jego MACa i jego IP i juz. Tworzy sie wtedy oczywiscie konflikt, bo w
sieci pojawiaja sie dwa kompy z takimy samymi MAC/IP, ale mimo to
"zaawansowany" user bedzie mogl prawdopodobnie dzialac. Ty pewnie
dostaniesz informacje, ze cos jest nie tak, ale zanim dojdziesz kto
podmienil IPke minie troche czasu.

pozdro
--
mirek