Re: mac ...

Było to tak, Thu, Aug 01, 2002 at 09:46:40AM +0200 Mirek Grochowski napisał do mnie coś takiego:

> Ale tak naprawde, to zaawansowany uzytkownik chyba i tak nie bedzie mial
> problemu. Wystarczy, ze wlaczy sie do sieci lokalnej z jakimkolwiek IP,
> przypinguje jakakolwiek maszyne w sieci lokalnej (a to przeciez bedzie
> mogl zrobic jesli tylko zna klace adresow, z ktorych kozystasz), sprawdzi
> sobie jej MAC i przypisze swojej karcie.
> No i jak sie przed czyms takim zabezpieczyc?
> Wydaje mi sie, ze odpowiednie poswiczowanie sieci moze byloby wyjsciem,
> ale to jest niestety drogie, ponadto jeslibys mial uzywac takiego
> rozwiazania prawdopodobnie nie pytalbys o blokowanie MACow bo
> [...]
wszystko da rady zrobić, ja mam takie rozwiązanie:

mam sieć w której na sztywno powiązane są macaddressy z ipekami, na
routerze zablokowane są ipeki które są nieużywane, więc jedyną możliwość
aby cokolwiek zrobić, trzeba wybrać ipeka z niezablokowanych (a te jak
mówiłem są powiązane z macami). Następnie chodzi w pamięci program,
który dokonuje sprawdzeń czy wszysko jest w porządku (ip <=> mac), to
wszystko dodatkowo powiązane jest z bazą danych, jakby co mam
powiadomienia na kom i maile z dokładnym opisem oraz danymi klientów
(wszystko dodatkowo spakietowane, także instaluje sobie na routerach bez
problemu...)...

pozdrowienia..
--
 --*-*-    Robert Olejnik   ::   teon@pentagon.eu.org    --*--*-*--*--*--*--*--
|  "So right now the only vendor that does such a stupid thing is Microsoft."  |