Re: Unidentified subject! (Debian-SCO)

On Mon, 29 Jul 2002, sensey wrote:

> Aloha debian-user,
>
> mam debiana interfejsy: eth0 10.0.0.5; P-t-P 10.0.0.4,
> który łączy sie po linii komutowanej (P-t-P) z innym
> kompem (sco 10.0.0.3). Linuha i kilka PC wpiąłem do huba.
> Pecety widzą obydwa interfejsy debiana, debian widzi interfejs
> SCO.
>
> PC1-----HUB--------DEBIAN--------(P-t-P)---------SCO
> PC2-----| |
> PC3-------|
>
> Jak zmusić linuha aby pecety widziały sco, jak to
> ugryźć? Z dołu dzięki.

Podzieliłbym to na podsieci. Nawet jeśli to może działać tak, jak
napisałeś (dwa interfejsy, ta sama sieć IP, ale różne media/segmenty),
wrzucenie SCO do innej podsieci uprości konfigurację (rutowanie!), a
przede wszystkim ułatwi usuwanie błędów. Nie mam bladego pojęcia, jak przy
dwóch interfejsach w tej samej podsieci działa rutowanie, czy ARP, a
szczerze mówiąc nie widzę potrzeby, by zestawiać siec tak, jak
proponujesz.

Jeżeli się upierasz, myślę, że na debianie musisz dodać statyczne
rutowanie do 10.0.0.3/32 (SCO) i do sieci 10.0.0.0/8, ale nie wiem, czy to
zadziała, zobacz, że 10.0.0.3 zawsze będzie w 10.0.0.0/8; na który
interfejs  pójdzie pakiet? Pewnie pierwszy napotkany w tabeli rutowania,
ale czy można na tym polegać?

Pozdrawiam,

Adam