Re: moduly

On Mon, Sep 17, 2001 at 05:27:12PM +0200, Marcin Owsiany wrote:

>Pierwsze primo: włącz sobie zawijanie wierszy w tym
>nieszczęsnym outlooku.

Powiem więcej - lepiej niech wyłączy HTMLa (multipart/alternative
konkretnie) - wtedy Outlook powinien zacząć mu wiersze zawijać. (tak
przynajmniej wynika to z moich obserwacji użytkowników OE).

>Jeśli mówiąc "folder" chodzi Ci o katalog /lib/modules/x.y.z,
>to odpowiedź brzmi: "nie". W ogólnym przypadku nie da się
>używać modułu z innej wersji jądra.

Do czego służy opcja CONFIG_MODVERSIONS?
W helpie jest napisane m.in to:
"Saying Y here makes it possible, and safe, to use the same modules
even after compiling a new kernel"
Czy należy to rozumieć, że gdy kompilujemy np. 2.2.19, to możemy użyć
modułów z dotychczasowego np. 2.2.17 (zamiast kompilować nowe)?
Nigdy nie próbowałem, więc pytam.

>Musiał być. Może nie szukałeś tam, gdzie trzeba?

Otóż to. RTLa 8139 należy szukać wśród "development and/or incomplete
code/drivers" (CONFIG_EXPERIMENTAL - pierwsza opcja w menu na "tak")

>Używaj pakietów kernel-image-* Debiana zamiast kompilować
>własne. Ja też kiedyś samodzielnie kompilowałem każde nowe
>jądro, ale na dłuższą metę nie opłaca się tego robić.

Ja akurat jestem zwolennikiem samodzielnej konfiguracji i kompilacji.
Nie traci się na to aż tak dużo czasu, a otrzymuje się w zamian kernel
dopasowany ściśle do własnych potrzeb. Przy okazji jest to zawsze
jakieś ciekawe doświadczenie dla początkującego usera.

I dopóki nikt mnie nie przekona ciekawymi argumentami do innego
podejścia, to będę optował właśnie za samodzielną kompilacją. ...Mimo,
że ostatnio trochę się na niej przejechałem.
Miałem minimalistycznego (na ile, jako początkującemu użytkownikowi,
udało mi się to osiągnąć) kernela - z kart sieciowych wkompilowane
wyłącznie ne2k-pci (jako, że moja karta to RTL8029). Niestety pech
chciał, że rzeczona karta musiała wyjechać na Tajwan w celu odbycia
procesu reinkarnacji, a ja na ten czas w zastępstwie dostałem pierw
3Com EtherLink II, a potem jakieś ISA'owe NE2000 - bez rekompilacji
się nie obyło.

Kernel nadal ma wkompilowane tylko to co niezbędne, ale modułów do
kart sieciowych ma już trochę więcej :-)

--
Jacek Politowski  [RPL.olsztyn]
  http://www.rallytemp.w.pl/