Re: moduly

On Mon, Sep 17, 2001 at 02:07:12PM +0200, Marek Lubin wrote:
> Hej!

> Mam kontakt z Debianem od dwoch miesiecy,

Pierwsze primo: włącz sobie zawijanie wierszy w tym
nieszczęsnym outlooku.

> Czy to jest tak iz przy instalacji mamy wszystkie moduly,

Po instalacji pakietu z jądrem można (np. przy pomocy
modconf-a) załadować te moduły, które były razem z jądrem w
danym pakiecie.

Tak się składa, że Herbert Xu (opiekun pakietów z jądrami w
Debianie) przy tworzeniu pakietów wybiera prawie wszystkie
dostępne moduły.

> a przy kompilacji tylko te ktore wybieramy np nowe ktore nie
> byly we wczesniejszej wersji,

Przy kompilacji wybiera się (z pośród wszystkich dostępnych w
źródłach), które moduły mają być zbudowane.

> a jesli potrzebujemy jakiegos modulu ktorego nie ma w nowym
> foderze to mozemy skorzystac z modulow z wczesniejszego
> jadra,

Jeśli mówiąc "folder" chodzi Ci o katalog /lib/modules/x.y.z,
to odpowiedź brzmi: "nie". W ogólnym przypadku nie da się
używać modułu z innej wersji jądra.

> ale dlaczego w takim razie
> nie moge go zaladowac?

> I czemu w menuconfig nie ma tego modulu,

Musiał być. Może nie szukałeś tam, gdzie trzeba? Zbiór modułów
dostępnych w modconf-ie jest podzbiorem modułów dostępnych przy
"make menuconfig".

> chociaż w trakcie
> instalacji byl.

> Z gory dziekuje za kazda rade

Używaj pakietów kernel-image-* Debiana zamiast kompilować
własne. Ja też kiedyś samodzielnie kompilowałem każde nowe
jądro, ale na dłuższą metę nie opłaca się tego robić.

(Zwłaszcza w serii 2.4.x, która wykorzystuje initrd, dzięki
czemu nieużywany kod nie zajmuje cennej pamięci.)

Marcin
--
Marcin Owsiany <porridge@debian.org>             http://marcin.owsiany.pl/
GnuPG: 1024D/60F41216  FE67 DA2D 0ACA FC5E 3F75  D6F6 3A0D 8AA0 60F4 1216