moduly

Hej!
                            Mam kontakt z Debianem od dwoch miesiecy, zainstalowałem go z LinuxPlus Extra!, była to wersja 2.2.17, mimo iz zaznaczylem tylko pare modulow, w katalogu /lib/modules/2.2.17 znajdowaly sie chyba wszystkie jake oferowalata  ta dystrybucja; no i ok. Za pomoca takiego narzedzia jak modconf moglem wstawiac takie moduly jakie chcialem. Na jakiejs plytce mialem jadro 2.2.18 postanowilem je skompilowac, i tu pierwsze zdziwienie w menuconfig nie znalazlem modulow do mojej karty ethernetowej D-link opartej na chipie rtl8139 chociaż przy intalacji systemu taki modul sie znajdowal, w ogole zauwazylem iz jest mniejszy wybor modulow niz przy instalacji; no ale nic skompilowalem jadro sposobem stosowanym w Debianie(zaznaczylem wszystkie opcje Loadable module support) , i wszystko poszlo gladko. Po zrestartowaniu kompa mialem wersje 2.2.18 ale niestety bez obslugi rtl8139. W katalogu /modules/2.2.18 tez znajdowaly sie tylko moduly ktore zostaly przeze mnie wybrane pomyslalem, ze jest w tym jakas mysl, poniewaz po instalacji systemu mialem mnostwo modulow w katalogu /2.2.17 przezucilem wiec modul rtl8139 do katalogu 2.2.18 i odpalilem modconf i nic z tego proba instalacji zakonczyla sie wyrzuceniem szeregu tekstow typu unresolved symbols. Probowalem robic to recznie przez insmod, modprobe podawalem zakres wyjscia i irq i nic z tego. Domyslam sie ze po prostu system gdzies wspiera sie jakims plikiem przy probie odczytania modulow, edytowalem depmod i robilem kupe innych rzeczy i bezofen, nic nie pomagalo. Zauwazylem, ze w nowo powstalym katalogu linux wersji 2.2.18 w sekcj drivers/net znajduje sie mnustwo plikow w c i sa to po prostu nie skompilowane moduly (tak przypuszczam :) ), byl tam oczywiscie rtl8139.c.Probowalem jeszcze z jadrami 2.2.19, 2.2.3 i ciagle to samo.Czy to jest tak iz przy instalacji mamy wszystkie moduly, a przy kompilacji tylko te ktore wybieramy np nowe ktore nie byly we wczesniejszej wersji, a jesli potrzebujemy jakiegos modulu ktorego nie ma w nowym foderze to mozemy skorzystac z modulow z wczesniejszego jadra, ale dlaczego w takim razie nie moge go zaladowac? I czemu w menuconfig nie ma tego modulu, chociaż w trakcie instalacji byl. Z gory dziekuje za kazda rade

                                                                                                                                                            Marek

Lubisz prasowac? Moze powinienes polubic? Sprawdz, co moze to sprawic!
Od poniedzialku, 17 wrzesnia -> http://hiperpromocja.interia.pl/