Subject: Mail delivery failed: returning message to sender
Date: Thu, 30 May 2002 14:32:53 +0200
From: Mail Delivery System <Mailer-Daemon@Joachim>
To: joachim@Joachim

This message was created automatically by mail delivery software (Exim).

A message that you sent could not be delivered to one or more of its
recipients. This is a permanent error. The following address(es) failed:

 michael@debsupport.de
   SMTP error from remote mailer after RCPT TO:<michael@debsupport.de>:
   host mrvdom.kundenserver.de [195.20.224.220]:
   550 relaying to <michael@debsupport.de> prohibited by administrator
Schlund nimmt Mail nur authentifiziert an. Du musst dich also vorher beim SMTP-Server anmelden (plain, also können's wohl bald auch andere ;):
/etc/exim.conf:
In der transports-Configuration:
Bei remote_smtp:
    authenticate_hosts = auth.smtp.kundenserver.de
reinrühren,

Beim smarthost (in der Routers Configuration) statt
route_list = "* smtp.kundenserver.de bydns_a"
die "sichere" Version
route_list = "* auth.smtp.kundenserver.de bydns_a"
einfügen.

Unter das 'end' der rewrite configuration , also normalerweise ganz am ende der exim.conf:
login:
 driver = plaintext
 public_name = LOGIN
 client_send = ": <username> : <passwort>"

Dann sollte das eigentlich laufen.

mfG,
Johannes Holzer