Re: récupérer les erreurs smtp (email invalide, ...)

On Thu, Jul 23, 2009 at 06:06:51PM +0200,
 Jean-Yves F. Barbier <12ukwn@gmail.com> wrote
 a message of 17 lines which said:

> oops, j'ai pas assez dormi moi: rfc 1281

« Guidelines for the Secure Operation of the Internet » ? J'ai des
doutes.

La régle qui dit que le trait bas n'est pas accepté à droite du @ est
le RFC 5321, section 2.3.5. En gros, elle dit que la partie à droite
du @ doit être acceptable comme nom de machine.

These components ("labels" in DNS terminology, RFC 1035 [2]) are
restricted for SMTP purposes to consist of a sequence of letters,
digits, and hyphens drawn from the ASCII character set [6].  Domain
names are used as names of hosts and of other entities in the domain
name hierarchy.