Kernel panic

Bonjour,
j'ai fait un apt-get install linux-image-2.6.16-1-k7
car j'ai AMD sempron (si j'ai bien compris)

donc j'ai bien dans ll / :
vmlinuz -> boot/vmlinuz-2.6.16-1-k7

j'ai eu le message suivant (que je n'ai pas compris)::
*********************************************************************************
You are attempting to install an initrd kernel image (version 2.6.16-1-k7) This will not work unless you have configured your boot loader to use initrd. (An initrd image is a kernel image that expects to  x
 x use an INITial Ram Disk to mount a minimal root file system into RAM and use that for booting).
x As a reminder, in order to configure LILO, you need to add an 'initrd=/initrd.img' to the image=/vmlinuz stanza of your /etc/lilo.conf
I repeat, You need to configure your boot loader -- please read your bootloader documentation for details on how to add initrd images.
 If you have already done so, and you wish to get rid of this message, please put
 "do_initrd = Yes"

in /etc/kernel-img.conf. Note that this is optional, but if you do not, you will continue to see this message whenever you install a kernel image using initrd.
Do you want to abort now?
*********************************************************************************

L'installation a été un "succès" donc j'ai voulu rebooter.
Or j'assiste à un "kernel panic"

Donc:
1) je ne comprends pas...
2) avez-vous un tuto pour l'installation d'un nouveau noyau de cette manière car habituellement je suivais la formation d'alexis Delattre qui conseille wget > ~/kernel avec un make menuconfig...
3) j'ai une carte son nvidia, faut-il un:  apt-get install linux-headers-2.6.16-1-k7 misdn-modules-2.6.16-1-k7

Denière solution: rm -rf / ...

J'avoue ne pas savoir comment formuler mon pb, en vous remerciant de votre disponibilité.

--
Alexandre Delanoë
@@@