Re: Debian Suomessa -kokouksen muistiinpanot

On Thu, Jul 21, 2005 at 05:01:26AM +0300, Arto Teras wrote:
> Hei,
>
> Tässä 17.7.2005 Debconfin yhteydessä pidetyn Debian Suomessa
> -kokouksen muistiinpanot. Mahdolliset tarkennukset ja korjaukset
> kannattanee lähettää replynä koko listalle.
>
> AJT

Pieniä tarkennuksia ja lisäyksiä omiin kommentteihini.

> - Tero Kuusela: Debian liian sisäänlämpiävä, kaipaa tiiviimpää

Sanoin, että moni taho pitää Debiania sisäänlämpiävänä. Väitteen
todenperäisyyteen en ota kantaa, mutta tämä käsitys on selvästi monilla
olemassa.

>   yhteistyötä eri ryhmien välille (mm. lokalisointi: mukaan COSS:n
>   projektiin), installfestit FLUGin tai Linux-Aktivaattorin
>   yhteyteen. Ei voi itse tehdä paljoa. Teron vinkit:
>   * huomioikaa Linux-Aktivaattorin tapahtumat paremmin (mm. Aguri,
>     Debianin 10-v-päivät, Python sprint)

Hmm, listasin tapahtumat lähinnä kertoakseni missä toiminnassamme Debian
on ollut jotenkin mukana pohjustuksena sille, että otamme Debianin
mielellämme vastaisuudessakin mukaan samankaltaisiin tapahtumiin. Kaikki
tapahtumat, oli sitten L-A:n, FLUGin, FUUGin, PLUGin, COSSin tai minkä
hyvänsä järjestämiä kannattaa toki huomioida jos Debianilla on tai voisi
olla niissä hyödyllinen rooli.

>   * FLUG ja L-A ovat jo kilpailuttaneet mm. T-paitafirmoja, kannattaa
>     kysyä jos aiotaan tilata paitoja

Ja muissakin vastaavissa asioissa kannattaa hyödyntää eri tahojen
kokemusta.

--
Tero Kuusela
vpj, Turuxi-vastaava

"Wisdom is knowing what to do next; virtue is doing it."