Re: xf86-vielä

Jaakko Niemi <liiwi@lonesom.pp.fi> writes:

>  Huom. Radeon on eri piiri kuin Radeon 7500 tai Radeon 8500.
>
>  4.2.1:n release noteista (http://www.xfree86.org/4.2.1/RELNOTES3.html#6):
>
>   "Support added to the ATI radeon driver for Radeon 7500 (2D and 3D),
>    Radeon 8500 (2D only), and Rage128ProII."
>
>  Eli, jos en ole aivan väärässä, niin taitaa tuon 4.2.0:n tai myöhemmän
>  Radeon 8500:n kanssa tarvita. Eli testing taitaa olla tässä tapauksessa
>  toimivin vaihtoehto.

Riippuu siitä kuinka valmis testing on.  Päivitysten määrä väheni
jyrkästi jokin aika sitten, joten ehkä se on kypsymässä.

Tuija kirjoitti (Mon, 2 Dec 2002):

> Tuota punahatussa 7.3 ja 8.0 sekä mandrake 9.0 mulla on kuvat kyllä,
> viimeksi mainittu antaa vielä kaksi eri vaihtoehtoa x:lle
> laitteistopohjaisella 3d-kiihdytyksellä ja ilman? Lienee noissa
> sitten eri x-serverit?  Tämä radeon 8500han on vanha kortti, joita
> saa nyt halvalla.

Punapipo 7.3:ssa ei varmaankaan ole X 4.2:sta.  Eikä tarvitsekaan
sillä Radeon 8500 ajurit X 4.1:lle saa sivulta
http://www.ati.com/support/drivers/linux/linuxradeon8500x410143.html

Radeon 7000 varten ei muistaakseni tarvinnut ajureita erikseen hakea.
Näissä on vielä sekin mahdollisuus, että kuva tulee (ehkä ilman
hw-kiihdytystä) vaikkei tukea olekaan, jos vain kaikki on confissa
kohdallaan (en tiedä koskeko tämä r 8500:sta).

- Jukka