Nieuw moederbord met PCIe 4.0

Hallo,

Weten jullie misschien een moederbord met PCIe 4.0 waarvan het zeker is dat het goed werkt met Debian 11?

Ik weet dat de "Asus PRIME B550M-A" het goed doet. Dat is voor een AMD processor. Maar ik ben nu voor een klant bezig die Intel overweegt.

Waarschijnlijk werkt het allemaal wel, maar het gaat om veel geld en werk, dus het zou jammer zijn als er toch problemen zouden zijn.

Dus als iemand een moederbord weet wat het zeker goed doet dan is dat welkom.

Meestal gebruik ik wat oudere apparatuur, maar hier is de snelheid naar disk heel belangrijk.