Re: Kuren bij starten van Testing

Sjoerd schreef op 2021-04-01 22:39:
Geert Stappers:
Sjoerd:
> Wanneer ik Bullseye (testing) start, dan is er een kans van zo'n 2/3
> dat het goed gaat.  Maar in 1/3 van de gevallen verschijnt
> onderstaande tekst. Dan druk ik maar op de reset-knop en is er opnieuw
> een kans van 2/3 dat het goed gaat.
> Enig idee wat er aan de hand is? En of het eenvoudig te verhelpen is?
>

>   Booting `Debian GNU/Linux'

> mount: mounting /dev on /root/dev failed: No such file or directory
> mount: mounting /dev on /root/dev failed: No such file or directory
> mount: mounting /run on /root/run failed: No such file or directory
> [...]

Vertel meer over de hardware in kwestie.

Hier de output van hwinfo, korte versie: https://paste.debian.net/1192040/

En als je zin en interesse hebt om naar de complete output van hwinfo te
kijken:  https://pastebin.com/H1C2TXvA  (230 kB tekst!)

Maar als dit toch een lastige kwestie blijkt te zijn, dan zou ik zeggen: laat maar zitten. Het is testing, dus mogelijk herstelt zich dit weer eens.
En ik heb altijd nog stable om op terug te vallen.

----- /proc/cmdline -----
 BOOT_IMAGE=/boot/vmlinuz-5.10.0-4-amd64 root=/dev/sda2 ro quiet

Maakt het een verschil als je in plaats van /dev/sda2 de UUID van de partitie gebruikt?
 sudo blkid /dev/sda2

---
Floris