Re: Kuren bij starten van Testing

On Wed, 28 Apr 2021 17:33:42 +0200
Wouter Verhelst <wouter@debian.org> wrote:

> Dat moet dan wel eventjes geleden zijn ;-)

Ja, en dan misschien nog een oud document ;-)

> Sinds ext4 heeft Linux een "file system creation time", de tijd waarop
> het bestand origineel aangemaakt was op dit bestandssysteem. "ctime",
> laatste wijziging van metadata *of* bestandsinhoud, kan expliciet
> gezet worden; "mtime", laatste wijziging van (enkel) bestandsinhoud,
> is altijd gelijk aan of recenter dan alle andere tijden en kan niet
> expliciet ingesteld worden.

[knip uitleg]

Ik had destijds ook begrepen dat "Birth" er altijd wel bij stond maar
dat dat weinig betekenis had. Maar inderdaad, wellicht ging dat over
ext2/ext3, ik zie inderdaad dat ext4 dat wel doet. Handig om te
weten :-)

--
richard lucassen
https://contact.xaq.nl/