Re: Kuren bij starten van Testing

Floris Renaud:
> Sjoerd:

> ----- /proc/cmdline -----
> BOOT_IMAGE=/boot/vmlinuz-5.10.0-4-amd64 root=/dev/sda2 ro quiet
>
> Maakt het een verschil als je in plaats van /dev/sda2 de UUID van de
> partitie gebruikt?
>   sudo blkid /dev/sda2

Zie mijn antwoord aan Geert, die dit ook al opperde.
Nadat ik dit in /etc/default/grub had uitgecommentarieerd:

# Uncomment if you don't want GRUB to pass "root=UUID=xxx" parameter to Linux
GRUB_DISABLE_LINUX_UUID=true

verscheen de UUID in /boot/grub/grub.cfg, dus blkid was niet eens nodig.

Tot nu toe ziet het er hoopvol uit. Over een paar dagen laat ik nog wel eens
van me horen. In elk geval ook bedankt voor het meedenken.