Re: pakket uit een 'andere Debian' ophalen, pgadmin4

On Fri, Jan 22, 2021 at 09:59:49PM +0100, Frank Voncken wrote:
> [...]
> N: Zie de man-pagina apt-secure(8) voor details over het aanmaken van een pakketbron en over de configuratie langs gebruikerskant.
>
> Kennelijk kan het niet direct voor Bullseye. Omdat de website zegt dat
> het wel beschikbaar is voor Buster, moet ik waarschijnlijk op een of op
> andere manier in sources.list iets van Buster toevoegen zodat het
> pakket pgadmin4 opgehaald kan worden. Is het mogelijk om een pakket uit
> een 'lagere' versie van Debian op te halen? Zo ja, hoe kan ik het doen?

Merk op dat niet gevraagd wordt hoe verstandig dat is,
dus wordt er ook verder niets over gezegd.

Het is
> sudo sh -c 'echo "deb https://ftp.postgresql.org/pub/pgadmin/pgadmin4/apt/$(lsb_release -cs) pgadmin4 main" > /etc/apt/sources.list.d/pgadmin4.list && apt update'
waar het allemaal gebeurde.  Om bij lagere versie pgadmin4 te komen:

  sudo $EDITOR /etc/apt/sources.list.d/pgadmin4.list
  # Verander
  #  deb https://ftp.postgresql.org/pub/pgadmin/pgadmin4/apt/bullseye pgadmin4 main
  # in
  #  deb https://ftp.postgresql.org/pub/pgadmin/pgadmin4/apt/buster pgadmin4 main
  # bewaar bestand, verlaat editor
  sudo apt update

En dan zou installatie

  sudo apt install pgadmin4

moeten lukken.

Vertel a.u.b. een keer hoe het gegaan is.

Silence is hard to parse