Re: Gezocht: Domain Registrar

On 01/12/2019 12:17, Geert Stappers wrote:
> Previous-Subject: Re: Gezocht: Domain Registar welke *geen* gebruik maakt van Google ((Re-)CAPTCHA) services

<knip>

> Uitdaging:   Kijk verder

Zoals ik er nu over na denk is het daarnaast misschien niet onverstandig
om er niet alleen vanuit een technische invalshoek naar te kijken.

(Gaat een helaas beetje voorbij aan de essentie van deze ML maar is
daardoor niet minder belangrijk.)

Neem het juridisch, privacy en cultuur aspect mee in de afweging en
breng niet alles onder bij 1 partij (misschien een rare gedachtegang):

* Juridisch - Nederland (rechtssysteem goed ingericht, begrijpelijk en
  toegankelijk) - alleen domein registratie

* Kwaliteit - Duitsland (Gründlichkeit) - Web Hosting - VPS - Dedicated
  Server etc.

* Privacy - IJsland (Strenge privacy wetgeving) - Email Hosting

en er zullen vast nog wel meer -en/of andere afwegingen zijn.

> Ook ik heb niet zo op met kletskoek, stierenpoep en echte bullshit.
> Laat je echter niet paaien door "Wij hebben de beste CLI tool".
> Vraag naar de standaard in de API. Dan wel de beschrijving van de API.
>
> Zelf ben ik klant bij Open Provider. Hun API is beschreven
> op https://doc.openprovider.eu/index.php/Main_Page

Alhoewel dit niet 1 maar 3 stappen te ver is voor mij kan ik het wel
plaatsen m.a.w. neem het mee opdat het op langere termijn een optie is
om hiervan gebruik te kunnen maken.

> Heb ook weet van
> van https://en.wikipedia.org/wiki/Extensible_Provisioning_Protocol

Die kende ik en daarnaast is beveiliging van c.q. toegang tot een
'controlpanel' ook niet onbelangrijk middels 2FA (Open Source OTP) etc.

Kort samengevat: Denk goed na over de 'fundering' en hou opties open
waarbij het (hypothetische) vertrekpunt een conflict is.