Re: oeps, een foutje met terminal...

Oepsie,

Ik kan twee manieren bedenken om het op te lossen.

1. brscan-skey veranderen naar een echte shell.

Dit kun je doen door in een andere terminal te tikken:
$ which brscan-skey
Hier komt iets uit als: /usr/local/bin/brscan-skey
$ mv /usr/local/bin/brscan-skey /usr/local/bin/brscan-skey.bak
$ ln -s /bin/bash /usr/local/bin/brscan-skey

Als je nu de terminal opstart kom je gewoon in bash. Je kunt dan de instelling
terugzetten naar /bin/bash (of wat je shell ook was).
Als je dat gedaan heb zet je brscan-skey weer terug met het commando:
$ mv /usr/local/bin/brscan-skey.bak /usr/local/bin/brscan-skey

2. Methode twee is het configuratiebestand opzoeken van de gnome terminal.

Dit blijkt allemaal via dconf/gconf te gaan en je hebt een dconf-editor om dit
aan te passen. Hier heb ik geen ervaring mee. Ik zou voor methode 1 gaan.

Als je geen andere terminal emulator geinstalleerd hebt of dat niet voor
elkaar krijgt kun je het ook nog in de andere echte tty doen. Je wisselt van
tty met ctrl+alt+f1-7.

Gr. Mart

ps. Standaard dingen op laten starten gebeurde vroeger in /etc/rc.local maar
dat is een verouderde methode (je kunt het nog wel aanzetten overigens). Het
mooiste is om het per user te regelen. Die plek die je gevonden
(opstarttoepassingen) lijkt mij zeer geschikt.