Re: Live boot

Op 03-02-19 om 11:13 schreef Simon Benjamins:
> Goedemorgen mensen,
>
> Ik ben sinds een paar jaar een linux gebruiker naar grote tevredenheid
> hem ook voor kennisen laptop voor zien van verschilde distro. Nu heb ik
> een laptop (asus n90sc met intel pentium 4400) kan niet live booten heb
> geprobeert lubuntu 18.04 lts debian ldxe met non free en linux mint.
> Enigste wat wel werkt was lubuntu 13.04 met acpi uit. Puppy xenial start
> ook gewoon op. Dus hardware lijkt te werken maar iets in de kernel gaat
> er mis bij het opstraten loopt hij vast. Iemand een idee hoe ik stap
> voor stap kan zien wat wel en niet goed gaat?

> [...]

Lastige vraag.

Ik zou het proberen te debuggen met de Debian installatie CD of DVD.
Daarmee test je wellicht Xorg niet, maar de rest wel.

Met ctrl-alt-F4 kun je veel zien als het is mis gaat.

Wat je verder zou kunnen doen, is "quiet" weghalen uit de grub-regel. Je
krijgt dan meer informatie te zien. Dus bij het eerste menu de
opstartregel wijzigen. Bij de Debian installer gaat dat met <tab>.

Op die opstartregel kun je natuurlijk ook "acpi=off" proberen, misschien
is er iets mis met de acpi van het apparaat.

Verder staat er een interessante "help" op, met vele speciale opties.